• Dit evenement is voorbij.

BBB Bijbelstudie door Frank Ouweneel

19 maart 2019-aanvang20:00 - 22:00

Beste broeder/zuster,

Op 19 maart 2019 gaan we in Vroomshoop weer verder met de Bijbelstudie-cyclus “Belangrijke Bijbelse Begrippen”.

Onderwerp: “Licht van de Bijbel over conflict-situaties” (BBB-23; Deel 2).

Aan het einde van de laatste BBB-23 – studie-avond zal (zullen) worden uitgedeeld: het tekstmateriaal van BBB-23 (en eventueel ontbrekende delen) van de Bijbelstudie-Map.

BEKNOPTE BIJBELSTUDIE-BESCHRIJVING:

Het is helaas de realiteit van vandaag dat vele christenen en Gemeenten te kampen hebben met talloze knelpunten die gezonde relaties danig in de weg staan.

Verreweg de meeste problemen onder christenen hebben een politiek karakter; deze niet-bijbelse conflicten nemen toe naarmate de invloed van de wereld op de christenen toeneemt.

Paulus zegt 1 Kor. 3 : 3: Als er onder u twist is, wordt u blijkbaar nog door uw eigen verlangens beheerst. Dan bent u net als de ongelovige mensen.

Het proces van conflict-oplossing in christelijke kerken en gemeenschappen dient dan ook fundamenteel anders te verlopen dan niet-christenen meestal gewend zijn; de sleutel tot wérkelijke en definitieve beëindiging van emotionele verwijdering tussen gelovigen vinden we uitsluitend in het Woord van God.

Deze Beamer-Bijbelstudie – cyclus (met uitgebreide vragen-bespreking) behandelt enkele Schriftgedeelten waar over het onderwerp “relatie-problematiek” wordt gesproken; de Bijbel schildert ons glashelder hoe wijs de Heilige Geest conflicten “hanteert” en een voor alle partijen bevredigende verzoening kan en wil bewerkstelligen.

Alles is uit God, die door Christus ons met Zich verzoend heeft en ons de bediening der verzoening gegeven heeft (2 Kor. 5 : 18).

Heel graag tot ziens op 19/3 in de Pinkstergemeente Vroomshoop, Lindenlaan 43.

Aanvang: 20.00 uur.

Met vriendelijke groeten,